HELP 
Nieuwe administratie aanmaken
  Menu - Beheer - Administratiebeheer - [Nieuw]

Over Nieuwe administratie aanmaken
  • Het aanmaken van een administratie verloopt in drie stappen
    • Stap 1
      U kunt een administratie aanmaken o.b.v. een profiel of een bestaande administratie kopiƫren.
    • Stap 2
      Wordt deze administratie alleen intern gebruikt, maakt uw klant ook gebruik van deze administratie?
    • Stap 3
      Samenvatting, handtekening en akkoord

Stap voor stap - Administratie aanmaken
Stap 1
  • Maak administratie o.b.v. een profiel aan
    Als u geen toegang heeft tot profieladministraties, of als er geen profieladministraties aanwezig zijn, wordt daarover een melding getoond
    Kies een profieladministratie waarop u de nieuwe administratie wilt baseren. Alle informatie en instellingen die in de profieladministratie zijn vastgelegd worden in de nieuwe adminstratie geplaatst. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een eigen grootboek rekeningschema dat in het profiel is vastgelegd, of de keuze uit een aantal profieladministraties, die voorbereid zijn op het soort bedrijf (landbouw, garage, kantoor etc.) dat er mee gaat werken.
    • Abonnee van profieladministratie
      • Vink deze optie aan om de nieuw aan te maken administratie direct te abonneren op de profiel administratie. Wijzigingen in de profiel administratie worden automatisch doorgevoerd in deze administratie.
      • Vink deze optie uit om de nieuw aan te maken administratie niet te abonneren op de profiel administratie. Wijzigingen in de profiel administratie worden niet doorgevoerd in deze administratie
  • Kopieer een bestaande administratie
    Een kopie van een bestaande adminstratie kan gebruikt worden om er een nieuwe profieladministratie van te maken of een nieuwe, lege administratie met alleen hetzelfde grootboekschema. Een 1 op 1 kopie is ook mogelijk. Deze kan gebruikt worden voor testdoeleinden.
    Kies een bestaande administratie om deze te kopieren. Alleen de administraties waar de ingelogde gebruiker toegang toe heeft worden getoond.
    • Als profieladministratie
      Vink "Als profieladministratie" aan om een nieuwe profieladministratie aan te maken, waarin het grootboekschema en ... van de originele administratie zijn opgenomen.
    • Alleen het grootboekschema overnemen
      Deze optie wordt getoond als er een administratie gekozen is in het veld "Kopieer een bestaande administratie"
      Vink deze optie aan om van de te kopiƫren administratie alleen het grootboekschema over te nemen in de nieuwe administratie.
    • Een 1 op 1 kopie
      Vink de opties " Als profieladministratie" en "Alleen het grootboekschema overnemen" uit om een kopie van de gekozen administratie te maken
      Let op: een 1 op 1 kopie van een administratie bevat letterlijk dezelfde informatie als de originele administratie. Alle boekingsregels, facturen, orders, btw aangiftes, activa etc. maar ook bankkoppeling en de F2K koppeling.
  • Nieuw administratie nummer
    Vul hier het nummer in van de nieuwe administratie. De mogelijke nummers lopen van 1 t/m 999999. Als u een bestaand administratienummer invult dan wordt er een melding getoond.
  • Nieuwe administratie naam
    Vul hier de naam in van de nieuwe administratie. Als u een bestaande administratienaam invult dan wordt er een melding getoond.
  • KvK-nummer
    Indien bekend kan hier het KvK-nummer van de onderneming worden ingevuld. Het KvK-nummer wordt dan automatisch in de betreffende velden van de aan te maken administratie ingevuld.
  • BTW-nummer
    Indien bekend kan hier het BTW-nummer van de onderneming worden ingevuld. Het BTW-nummer wordt dan automatisch in de betreffende velden van de aan te maken administratie ingevuld.

Stap 2
  • Stap 2 bij Nieuwe administratie aanmaken
    In stap 2 wordt de keuze gemaakt of de nieuwe administratie onder de kantoorlicentie valt (de licentie van de eigenaar van het domein), of dat de administratie onder de licentie valt van de klant die er mee gaat werken.
    • Tekst in kader
      Prijzen en mogelijkheden bij deze administratie worden toegelicht in het tekstkader.
    • Kosten op mijn kantoorlicentie
      Kies "Kosten op mijn kantoorlicentie" om de nieuw aan te maken administratie toe te voegen aan de kantoorlicentie. De kosten voor de nieuwe administratie, zoals vermeld in het tekstkader, komen ten laste van de kantoorlicentie.
    • De klant betaalt voor de kosten van de administratie
      Kies "De klant betaalt voor de kosten van de administratie" om de nieuw aan te maken administratie toe te voegen aan de licentie van de klant die in de nieuwe administratie gaat werken. De kosten voor de nieuwe administratie, zoals vermeld in het tekstkader, komen ten laste van de klantlicentie.
      • Selecteer een klant
        Selecteer de klant waaraan de nieuwe administratie gekoppeld moet worden.
        Alleen klanten met een buncel vanaf Basis kunnen hiervoor geselecteerd worden.
      • [Maak een nieuwe klant]
        Als u begonnen bent met het maken van de administratie voor een nieuwe klant, maar deze nieuwe klant is nog niet aangemaakt in KING Finance, dan kunt u via de knop [Maak een nieuwe klant] alsnog de klant gaan invoeren. De nieuwe klant krijgt automatisch toegang tot de nieuwe administratie.
  • Stap 2 bij Nieuwe administratie bij Nieuwe gebruiker aanmaken
    • Als de tekst "U bent tevens een nieuwe gebruiker aan het aanmaken. De administratie zal onder de licentie van de gebruiker vallen." wordt getoond kunt u direct door naar stap 3 door op de knop [Volgende] te klikken.

Stap 3
  • Stap 3 bij Nieuwe administratie aanmaken
    • Tekst in kader
      Een overzicht van de gemaakte instellingen voor de nieuwe administratie wordt weergegeven.
      Controleer of de gegevens correct zijn voor u verder gaat. Klik onderaan op de knop [Vorige] om terug te keren naar stap 2 van het aanmaken van een nieuwe administratie.
    • Handtekening
      Teken met de muis of ander invoer apparaat uw handtekening in het handtekening vak.
      Het gaat erom dat er iets wordt ingevoerd.
      • Opnieuw
        Klik rechtsonder het handtekening vak op "Opnieuw" om het handtekening vak te schonen.
    • Ik ga akkoord met de Algemene voorwaarden van KING Software
      Deze optie is verplicht om verder te kunnen gaan
      Vink deze optie aan als u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden van KING Software. Klik in het scherm op de link "Algemene voorwaarden" om de Algemene voorwaarden te tonen en te kunnen lezen.
    • [Vorige]
      Klik op de knop [Vorige] om terug te keren naar stap 2 van het aanmaken van een nieuwe administratie.
    • [Administratie aanmaken]
      Klik op [Administratie aanmaken] om de nieuwe administratie aan te maken met de instellingen zoals vermeld in stap 3. De melding "De administratie is geactiveerd" wordt getoond als de administratie succesvol is aangemaakt en geactiveerd.
  • Stap 3 bij Nieuwe administratie bij Nieuwe gebruiker aanmaken
    • Een overzicht van de gemaakte instellingen voor de nieuwe administratie wordt getoond. Controleer de gegevens en klik op [Administratie aanmaken].