Menu - Beheer - Administratiebeheer - [Nieuw] |
Over Nieuwe administratie aanmaken
- Het aanmaken van een administratie verloopt in drie stappen
- Stap 1
U kunt een administratie aanmaken o.b.v. een profiel of een bestaande administratie kopiƫren.
- Stap 2
Wordt deze administratie alleen intern gebruikt, maakt uw klant ook gebruik van deze administratie?
- Stap 3
Samenvatting, handtekening en akkoord
Stap voor stap - Administratie aanmaken
Stap 1
- Maak administratie o.b.v. een profiel aan
Als u geen toegang heeft tot profieladministraties, of als er geen profieladministraties aanwezig zijn, wordt daarover een melding getoond
Kies een profieladministratie waarop u de nieuwe administratie wilt baseren. Alle informatie en instellingen die in de profieladministratie zijn vastgelegd worden in de nieuwe adminstratie geplaatst. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een eigen grootboek rekeningschema dat in het profiel is vastgelegd, of de keuze uit een aantal profieladministraties, die voorbereid zijn op het soort bedrijf (landbouw, garage, kantoor etc.) dat er mee gaat werken.
- Kopieer een bestaande administratie
Een kopie van een bestaande adminstratie kan gebruikt worden om er een nieuwe profieladministratie van te maken of een nieuwe, lege administratie met alleen hetzelfde grootboekschema. Een 1 op 1 kopie is ook mogelijk. Deze kan gebruikt worden voor testdoeleinden.
Kies een bestaande administratie om deze te kopieren. Alleen de administraties waar de ingelogde gebruiker toegang toe heeft worden getoond.
- Nieuw administratie nummer
Vul hier het nummer in van de nieuwe administratie. De mogelijke nummers lopen van 1 t/m 999999. Als u een bestaand administratienummer invult dan wordt er een melding getoond.
- Nieuwe administratie naam
Vul hier de naam in van de nieuwe administratie.
Als u een bestaande administratienaam invult dan wordt er een melding getoond.
- KvK-nummer
Indien bekend kan hier het KvK-nummer van de onderneming worden ingevuld. Het KvK-nummer wordt dan automatisch in de betreffende velden van de aan te maken administratie ingevuld.
- BTW-nummer
Indien bekend kan hier het BTW-nummer van de onderneming worden ingevuld. Het BTW-nummer wordt dan automatisch in de betreffende velden van de aan te maken administratie ingevuld.
Stap 2
- Stap 2 bij Nieuwe administratie aanmaken
In stap 2 wordt de keuze gemaakt of de nieuwe administratie onder de kantoorlicentie valt (de licentie van de eigenaar van het domein), of dat de administratie onder de licentie valt van de klant die er mee gaat werken.
- Stap 2 bij Nieuwe administratie bij Nieuwe gebruiker aanmaken
- Als de tekst "U bent tevens een nieuwe gebruiker aan het aanmaken. De administratie zal onder de licentie van de gebruiker vallen." wordt getoond kunt u direct door naar stap 3 door op de knop [Volgende] te klikken.
Stap 3
- Stap 3 bij Nieuwe administratie aanmaken
- Stap 3 bij Nieuwe administratie bij Nieuwe gebruiker aanmaken
- Een overzicht van de gemaakte instellingen voor de nieuwe administratie wordt getoond. Controleer de gegevens en klik op [Administratie aanmaken].
|