Menu - Beheer - Gebruikersbeheer - [Nieuwe gebruiker] |
Voordat u begint
- Toegangsrechten
Om met Gebruikersbeheer te kunnen werken dient u
gebruikersrechten te hebben tot deze toepassing.
- E-mail adres
Voor het aanmaken van nieuwe gebruikers is het vereist dat
bij uw gebruikersinstellingen een e-mailadres is ingevuld.
Zie Menu - Beheer - Mijn gegevens.
De verschillende soorten gebruikers
Nieuwe klanten en profielgebruikers aanmaken
- Een nieuwe klant
Een nieuwe klant is een gebruiker die een eigen inlog krijgt op de administratie(s) met een bundel KING Finance Lite, Basis, Plus of Pro.
Lees verder bij Aanmaken van een nieuwe gebruiker
- Een profielgebruiker aanmaken
Een profielgebruiker is in feite een verzameling van menurechten en/of administratie toegang rechten, die met één actie aan een andere gebruiker kan worden toegekend.
Zie de stappen hieronder voor uitleg over het aanmaken van profielgebruikers.
Lees verder bij Aanmaken van een nieuwe gebruiker
Extra medewerkers per hoofdgebruiker
- Een "Extra medewerker" bij een hoofdgebruiker
Bij een gebruiker met KING Accountancy Pro, Plus of Basis bundel of een gebruiker met KING Finance Pro, Plus of Basis bundel kunnen de medewerkers van het kantoor of onderneming aangemaakt worden via tabblad "Extra medewerkers". Een "Extra medewerker" krijgt dezelfde bundel als de hoofdgebruiker. Met behulp van gebruikersprofielen kunnen de rechten van de extra medewerkers binnen de bundel verder ingericht worden.
NB Bij een KING Accountancy/Finance Lite bundel kunnen geen extra medewerkers worden aangemaakt.
KING Together
- KING Together gebruiker
Een KING Together gebruiker heeft beperkte toegang tot de administratie en kan werken met Spitsfactuur, Factuur2KING en de KING Live App. De accountant verzorgt de overige werkzaamheden in de administatie. Een KING Together gebruiker kan aangemaakt worden via de administratie waarin de KING Together gebruiker gaat werken.
Aanmaken van een nieuwe gebruiker
- Om een nieuwe gebruiker voor KING Finance aan te maken doorloopt
u de volgende schermen van Gebruikersbeheer:
- Klik op [Nieuwe gebruiker] in het hoofdscherm van
Gebruikersbeheer.
Stap 1
- Kies of u een klant of een profielgebruiker gaat aanmaken.
Stap 2
- Een administratie toekennen aan de nieuwe gebruiker
Zonder administratie toegang kan niet ingelogd worden in KING Finance. Daarom wordt er bij iedere nieuwe gebruiker alvast één administratie toegewezen, zodat met het nieuwe account direct ingelogd kan worden. De toegang tot meer adminsitraties kan later worden ingesteld via de gebruiker - Details - tab Administratie toegang.
Stap 3
- In dit scherm worden de gegevens van de onderneming, waarvoor
de administratie gevoerd wordt, vastgelegd. Deze gegevens
zullen ook ingevuld worden in de basisgegevens (tabel Basis Algemeen) van de administratie.
- Een aantal gegevens kan vooraf ingevuld zijn, omdat ze in de administratie uit stap 2 al aanwezig zijn. Controleer en wijzig zonodig de voorgestelde gegevens. Als de gebruiker gekoppeld wordt aan een bestaande administratie hoeft
u hier in principe niets te wijzigen.
Stap 4
|